T24-“Aklımda Muhtemelen Bir Resim Var, Ama Onu Henüz Bulmadım.”
ARK Kültür’deki son kişisel serginde benim özellikle dikkatimi çeken, heykel bağlamındaki farklı deneylerin olmuştu. Serginin girişindeki bahçedeki havuzun yanı başındaki çalışmandan başlayıp ana sergi mekânlarına yayılan, hatta binanın terasına kadar farklı alanlarda değişik üç boyutlu deneylerini izleyicilere sunuyordun. Hepsinin malzemeleri birbirinden farklıydı ama senin üç boyutlu şekillendirmeye olan yoğun ilgini ortaya koyuyorlardı. Ben de biraz şaşırmıştım, çünkü resim bekliyordum bu serginde ama başka bir deneysellikle karşılaştım. Heykele olan bu yönelişin yeni mi ortaya çıktı?
Mimarlık eğitimi almıṣ biri olarak 3. boyut benim için her zaman önemli oldu tabii. Ama sanat alanında bu konuyu bu kadar erken deneyeceğimi hiç düṣünmemiṣtim. Kırılma noktası muhtemelen 2017’de geçirdiğim bel fıtığı ameliyatı oldu. O noktadan sonra tüm üretim metodumu tekrar ele almam gerekti, bedenimi eskisi gibi kullanamadığım için. Resimleri ve o dönemde baṣlayan heykelleri virtüozluk ile değil, tamamen bir teknik sorun çözer gibi üretmeye baṣladım. Aslında çok özgürleṣtirici bir süreçti. ARK Kültür’deki sergi herhalde en kapsamlı çalıṣmam oldu. Tarihî Yarımada’da gözlemlediğim, devṣirilmiṣ bir Yunan haç plan formlu kilisenin mekânsal durumu beni çok etkilemiṣti. Tüm sergi bir mabedin kentsel alanda ve kendi içinde nasıl dönüṣümler yaṣayabileceğini test etmek istediğim bir süreç oldu. Beton gibi sert veya parafin gibi kırılgan malzemeler arasında gidip gelerek kentin ve yapıların hem ṣiddet içerip hem de ne kadar geçici olduklarını sorgulamak istedim. Mimari formlar, bedenimiz ve ṣehir. Bu üçlemeyi çözmek için heykellere ve yerleṣtirmelere çok alan açtığım bir sergi oldu.
Necmi Sönmez'in Sinan Logie ile yaptığı, T24'de yayınlanan söyleşinin tamamını okumak için tıklayınız.