PLD Dergi-Işık Sanatının Türk Tasarımıyla Kesişme Noktası

2009 yılında ARKKÜLTÜR'de gerçekleşen Kesişme Noktası adlı sergi enstalasyonunda absürd tiyatronun üst başlıklarını kullanarak kendi kontekstinden çıkarılan ürünlere yabancılaştırma yoluyla yeni ve taze bir bakış sağlamayı hedefleyen serginin küratörü içmimar Mahmut Nüvit Doksatlı; serginin aydınlatma elemanı tasarımı ve aydınlatma tasarımı ile ilgili düşüncelerini PLD Türkiye’ye anlattı.

 

Tasarım Türk ‘Kesişme Noktası’nı kurgularken çok geniş yelpazede bir çalışma yaparak tasarım kavramı çerçevesi içinde algılanabilecek her şeyi bu sergiye koyabilmeye ve mümkün olduğunca kimsenin dışarıda kalmamasına gayret ettim. Işık tasarımı benim kendi işlerimde de çok dikkat ettiğim ana tasarım kavramlarından biridir. Bu sebeple işlerimin de kontrol edebildiğim gece ışığında görülebilmesini arzu ederim. Bugünkü olanaklarla geçmişe nazaran daha farklı çalışmalar yapabilmek mümkün. Bir mekan için aynı anda 10 seçenekle dramatik ortamlar yaratabilmek, günün değişik saatlerinde ve değişik aktiviteler için muhtelif sahneleme olanakları var artık. ‘Kesişme Noktası’ndaki ‘ışık tasarımı’ tamamen bu kavramların dışında sergilemenin bir parçası olarak yaratıldı. Işık tasarımcıları Nergiz Arifoğlu ve Yeliz Dilaver de tıpkı diğer sanatçılar gibi kendi işlerini yaptılar. Belki de biraz daha fazlasını. Çünkü farklı işlerin bir arada davrandığı espasın tümünden ve aralarındaki ilişkilerden de sorumluydular ve neredeyse serginin tümüne dokunarak büyük bir sorumluluk yüklendiler.

 

İlgili yazının tamamını okumak için tıklayınız. 

 

Fotoğraflar : Tuğçe Şenoğul, Yeliz Dilaver